Prinţesa Turandot şi gustul copilăriei

Astăzi, în timp ce căutam un cadou pentru nepoţelul meu, am dat peste un CD cu piesa de operă în 3 acte Prinţesa Turandot a lui Giacomo Puccini ceea ce mi-a readus amintiri dragi, amintiri din copilarie. Clipe petrecute cu mami şi tati, apoi şi cu sorry, într-un apartament de bloc unde poveştile erau întregul meu univers, unde pick-up-ul şi diafilmele erau cea mai mare distracţie a noastră.

În casa noastra Prinţesa Turandot (adaptarea lui Carlo Gozzi) a intrat pe unde dulci de vinilin acordate de acul fin al pick-up-ului. Iniţial nu mi-am amintit de „ea”, însă mami încerca să ma convingă că era povestea mea preferată, că ştiam toate cântecelele pe de rost şi că o ascultam la nesfârşit. Astfel am purces în căutarea lui Turandot, cea din lumea basmelor. 

„Prinţesa Turandot” este povestea unei prinţese din China, a cărei mână îi este promisă pretendentului care va izbuti să dezlege trei ghicitori. Dacă nu va reuşi, peţitorul va muri. Prinţul Calaf răspunde corect, dar refuză “premiul” în termenii stabiliţi şi e gata să îi urmeze pe predecesorii săi la moarte, dacă Turandot va reuşi să îi afle numele.  Prinţesa Turandot face parte din ciclul de poveştiri persane „O mie şi una de zile„.

Am găsit-o aici şi nu mi-a venit să cred cât de repede am recunoscut vocile copilăriei. Ea este! O recunosc!

Copilul din mine se bucură nespus..La propriu… şi la figurat! 

Audiţie plăcută…

Lasă un răspuns

